De eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arlette Brandsma - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arlette Brandsma - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Arlette Brandsma

Blijf op de hoogte en volg Arlette

10 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Lieve mensen,

Eindelijk een berichtje van mijn kant, we hebben internet! De eerste week zit er op en ondanks dat we niet een vast programma hadden, hebben we al veel van de stad gezien en veel mensen gesproken. The key of Suriname; wees open en vriendelijk, dat zijn de mensen hier ook. We hebben veel praatjes gemaakt en mensen zien ons in de stad, we vallen natuurlijk wel op als groep blanke dames.

De eerste paar dagen hebben we nodig gehad om even te wennen aan de omgeving, het klimaat en aan elkaar. Dit ging met ups en downs, met onder andere veel muggenbulten en verbrande schouders. Ik slaap best goed en ben ook al wel aan de meeste geluiden om me heen gewend. Overdag horen we veel toeterende auto’s tijdens het fietsen en mannen die ons aanspreken en ’s nachts zijn het vooral kikkers, vogels, krekels en de regen wat geluid maakt. Een vrouw die aan het eind van de straat woont, kwamen we tegen in de winkel. Ze zei tegen ons; wat fietsen jullie veel, meisjes! In deze warmte rustig aan doen! De mensen bij ons in de buurt zijn erg behulpzaam en houden ons een beetje in de gaten, dit geeft wel een veilig gevoel.

Verder hebben we deze week al een paar kleine uitstapjes gemaakt, zoals naar Fort Zeelandia en naar de dierentuin. Hier hebben Anneloes en ik een wurgslang van 30 kilo mogen vasthouden, weer wat doorgestreept van mijn bucketlist! Dit was heel erg gaaf en we hebben een fijne dag gehad. Afgelopen vrijdag was Holi Phagwa, een hindoestaans feest dat flink wordt gevierd met veel verfpoeder. In de palmentuin en op het onafhankelijkheidsplein werd muziek gespeeld en het was een fantastische dag, dat eindigde in dansen in de regen. Onderhand is al het verf weer van ons lichaam, maar we hebben een aantal dagen met roze, blauw en gele vlekken rondgelopen.

Morgen beginnen we met onze eerste stagedag, ik ben zeer benieuwd. Vandaag hebben we een kennismaking gehad met de werknemers en de kinderen en wat een indrukken hebben we gekregen. Na onze stagedag morgen mogen we snel door om naar onze derde salsales te gaan! Tot nu toe vind ik het heel erg leuk en aan het eind van de maand zullen we zien of ik het goed genoeg kan, het wordt afgesloten met een heus dansexamen.

Dikke kus en veel liefs uit Su!

• 10 Maart 2015 - 15:32

Michelle:

Wat leuk!!!
    Idd beetje rustig aan doen met die warmte hè!

Leuk om alles te lezen!
    Succes morgen!
    Xxxx

• 10 Maart 2015 - 18:06

Corine:

Wat leuk om te lezen wat je allemaal al hebt meegemaakt!
    Blij dat je het zo naar je zin hebt zussie! !
    Succes morgen.

Dikke kus Bart, Corine en Jenthe

• 10 Maart 2015 - 20:27

Hammy:

Hoi Arlette en medereizigers . Zo te lezen hebben jullie het leuk samen ,en mooi dat jullie het naar de zin hebben . We hopen natuurlijk dat dit zo blijft . Erg leuke foto , met die dikke slang om je schouders . Geniet ervan meiden , en tot Skypes . Groet van je Pap .

• 10 Maart 2015 - 23:31

Anneke :

Hey Arlette,wat heb je een leuk verslag geschreven.
    Fijn dat jullie je zo vermaken.
    Veel succes met je stage,hoop dat jullie het daar leuk hebben.

Dikke kus mama