Happy birthday in Su! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arlette Brandsma - WaarBenJij.nu Happy birthday in Su! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Arlette Brandsma - WaarBenJij.nu

Happy birthday in Su!

Blijf op de hoogte en volg Arlette

15 Mei 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieve mensen,

Tegenwoordig praten we niet meer over maanden, maar hebben we nog 7 weken te gaan in het mooie Su, wat gaat de tijd super snel! Ik geniet hier volop en doe veel mooie dingen. Soms heb ik wel het gevoel dat ik veel van Nederland mis, maar daarvoor komen veel andere mooie dingen in de plaats.

Na een leuk avondje Koningsdag vieren op Parabello, ging ik de volgende ochtend mijn ouders opzoeken in hun hotel. Ze zijn bijna twee weken hier geweest en wat was het leuk! Ik heb kunnen laten zien hoe en waar ik woon, hoe mijn stage is en wat we zoal doen hier. Hiernaast hebben we een paar mooie trips gedaan, waarbij ze gewoon even kaaimannen hebben vastgehouden alsof het niks was! Ook voor hen was dit de kans om dingen te doen die ze normaal niet zouden doen en ik vond het super leuk om dit soort dingen met ze te delen. Naast de kaaimannen en dolfijnentour zijn we op jeepsafari geweest en hebben we schildpadden gespot op galibi, lekker een weekendje weg! We hebben hier het proces van de groene zeeschildpad gezien, dit was heel erg gaaf. Ook hebben we een baby leatherback gezien, heel leuk!

Mijn 25e verjaardag heb ik hier gevierd en ik vond het eerst een beetje raar, toch anders dan in Nederland. 's ochtends ben ik naar het hotel van m'n ouders gegaan en heb ik daar lekker ontbeten. Toen ik aanklopte werd meteen de deur open gedaan en stonden mijn ouders uit volle borst en met feesthoed te zingen. Ik voelde me meteen al jarig. Tijdens het ontbijt mocht ik een supermooie button dragen zodat iedereen bij het hotel wist dat ik jarig was, echt heel erg blij mee. Hierna heb ik cadeautjes uitgepakt en hebben we lekker gezwommen en bij het zwembad gelegen. 'S middags heb ik met Anne en Anneloes een stukje taart gegeten, dat hoort toch wel op je verjaardag! 's avonds zijn we lekker uit eten geweest met Korian en haar ouders en daarna heb ik met mijn huisgenootjes en vriendinnen drankjes gedronken bij 'T Vat. Ik vond het een heel fijne dag en ik ben blij dat ik zo'n mooie dag hier in Suriname mocht vieren.

Omdat ik het toch goed wil kunnen, zijn we maar weer begonnen met salsadansen. Samen met Anneloes zitten we nu bij de intermediate groep, een stap na de basis. Makkelijk is het niet en we moeten flink oefenen om alles bij te kunnen houden. Voor een workshop in Nederland kan je je bij mij aanmelden!

Afgelopen weekend gingen we weer op trip, dit keer naar Bigi Pan. Dit is een natuurreservoir met 72 verschillende vogelsoorten die je op verschillende momenten van de dag kan spotten. Onderweg zijn we naar de zeedijk geweest, hier kreeg ik weer mijn texel-vakantiegevoel. Het leek net op Nederland! Ook zijn we hier in een tempel geweest met hindoestaanse beelden, maar omdat we allemaal vlees hadden gegeten mochten we niet verder dan de helft van de zaal.
Op Bigi Pan aangekomen konden we onze hangmat ophangen in ons huisje op het water. Met ongeveer 25 man verdeeld over binnen en buiten moet dat een en al gezelligheid zijn. Kort erop moesten we alweer in de boot, om de rode ibis te spotten, wat was het mooi! Normaal ben ik niet zo dol op vogels, maar ik vond het erg bijzonder. 's avonds hebben we een poging gedaan om kaaimannen te spotten, maar helaas hebben we niks gezien.
De volgende ochtend zijn we om half 7 vertrokken om de flamingo's te spotten. Beetje jammer dat we kleddernat werden, maar dat mocht de pret niet drukken. Eigenlijk kwam ik naar Bigi Pan voor de flamingo's en we hebben er zoveel gezien! Gelukkig had Gerjanne twee topcamera's mee, want met mijn flutcamera zag je nog niet eens een stipje. In de middag hebben we nog meer flamingo's en vogels gespot en daarna zijn we naar het 'modderbad' geweest. Om het weekend mooi af te sluiten heb ik lekker gegeten bij Zus en zo.

Ondanks dat jullie er niks van zien, want zulke interessante foto's zijn het niet, zijn Paula en ik druk bezig voor onze twee projecten. We zijn bezig met ons onderzoek uit te werken en volgende week gaan we twee dagen modellessen geven aan de docenten op de school waar wij observeren. Tegelijkertijd geven wij nog steeds twee keer in de week bijles bij het weeshuis. Met stapjes gaan de kinderen vooruit en dit is erg mooi om te zien.

Over 6 weken en 2 dagen ben ik weer thuis, maar tot die tijd ga ik nog volop hier genieten (van de regentijd).

Veel liefs en kusjes!

  • 15 Mei 2015 - 20:24

    Anneke:

    Mooi geschreven Arlette. Het was heel fijn om je weer te zien en om te zien wat je daar allemaal doet. Wij hebben een geweldige vakantie gehad en leuke spannende trips gedaan. Liefs Mama

  • 15 Mei 2015 - 21:03

    Michelle :

    Lieviee!

    Wat schrijf je leuk! Kort maar een goede beschrijving van alles!
    Ik mis jou ook hoor! Maar over een paar weken kun je mij salsa les geven ;)
    super gaaf!!

    Nou geniet nog maar flink naast het studeren!
    Voor je het weet ben je echt Juf!!

    Dikke kus van mij!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arlette

Minor international sustainable development in Suriname!

Actief sinds 09 Maart 2015
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 4951

Voorgaande reizen:

09 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

28 Februari 2015 - 28 Juni 2015

Suriname

Landen bezocht: